Jump to content

Translation for the game "Clannad Full Voice / HD"


Recommended Posts

My name is Kobayashi, I'm from Brazil and I was looking to translate the game "Clannad" into my language (Portuguese-Brazil) and I would like to know what would be the best application to translate and tips on how to do it as it would be my first attempt to translate some VN .

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Kobayashi said:

My name is Kobayashi, I'm from Brazil and I was looking to translate the game "Clannad" into my language (Portuguese-Brazil) and I would like to know what would be the best application to translate and tips on how to do it as it would be my first attempt to translate some VN .

there is 2 option for you if want translate that game into portuguese.

  • using Machine tool to read such as ITGH+AGTH or Textractor (+Chiitrans) or VNReader
  • learning/knowing as well about japanese

and if you asking what best tool for that i dont know, since i try VNR and textractor only, but textractor better than ITGH+AGTH

Edited by MDruidd
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Leonor said:

Oh wow, great timing! Zero Force Translations is already translating Clannad and we're looking for translators! If you'd like to join us, please send us an email! You can check everything out here :D 

Oii, já tinha visto esse post de vcs de recrutamento, o meu receio era de que eu fosse talvez um "peso-morto" para uma equipe como a de vcs kkkk pois seria a primeira vez traduzindo algo e n sei mexer muito com arquivos de VN e ainda estou aprendendo inglês do básico....

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Kobayashi said:

Oii, já tinha visto esse post de vcs de recrutamento, o meu receio era de que eu fosse talvez um "peso-morto" para uma equipe como a de vcs kkkk pois seria a primeira vez traduzindo algo e n sei mexer muito com arquivos de VN e ainda estou aprendendo inglês do básico....

Vou ser bem sincero contigo - lembrando que não tenho nada a ver com o grupo - mas se você não tem conhecimento ainda de Inglês, não é uma boa ideia traduzir, pois tradução é um trabalho que requer preparação, entendimento profundo da língua e suas nuances, e não é apenas jogar no tradutor e editar o que ele mandar. Não entenda isso como algo negativo, mas acho que você mais atrapalharia do que ajudaria. Entretanto, espero que continue praticando, lendo bastante na língua e, no futuro, quando tiver em nível avançado, comece a pensar em traduzir.

Edited by Silvz
Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Silvz said:

Vou ser bem sincero contigo - lembrando que não tenho nada a ver com o grupo - mas se você não tem conhecimento ainda de Inglês, não é uma boa ideia traduzir, pois tradução é um trabalho que requer preparação, entendimento profundo da língua e suas nuances, e não é apenas jogar no tradutor e editar o que ele mandar. Não entenda isso como algo negativo, mas acho que você mais atrapalharia do que ajudaria. Entretanto, espero que continue praticando, lendo bastante na língua e, no futuro, quando tiver em nível avançado, comece a pensar em traduzir.

Foi exatamente isso que eu disse no post kkkkk por isso eu queria fazer esse mini-projeto sozinho pra n atrapalhar ninguem e eu aprender :D

Link to comment
Share on other sites

Ah, realmente! Em vez de começar logo traduzindo, recomendaria se limitar a ler primeiro muito em inglês até se sentir confortável com a língua :) I mean, se não conseguir entender o que eles escreveram, como pode traduzir? Espero que isso sirva de motivação para melhorar! o/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...